Another page in my diary

Johan Hilton (http://johanhilton.blogg.se/) har någon sorts julkalender på sin bloggsida; varje decemberdag lägger han ut en del av sin dagbok, från högstadietiden och framåt. Det är minst sagt fascinerande läsning om den unge Hiltons äventyr, oftast med olyckliga förälskelser i centrum.

Kanske är det en omskrivning av min egen historia, men var jag den ende som levde ett förhållandevis händelsefattigt högstadieliv? Inga bitchslaps eller dramer i skolans rökruta, inga misslyckade sexuella fumlanden och jag har faktiskt aldrig varit olyckligt kär i någon av mina killkompisar. Någonsin. En nätpublicerad dagbok från denna tid vore snarare ett effektivt sömnpiller- en enda lång harang om träningstider och en blomstrande skivsamling. Hur kul och spännande kan det bli om man växer upp i Eskilstuna? På något sätt känns det som om jag missat något under dessa förlorade år - att de skulle gett mig mer på något sätt. Mer drama kanske inte hade gjort min tonårstid lyckligare, men definitivt mer intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback