The Girls want to be with the girls

Jag agerade flyttkarl då Elaine flyttade i helgen, och då menar jag verkligen karl. Jag och de övriga manliga flytthjälparna bar och kånkade på soffa, säng, skåp och allehanda tunga saker medan kvinnorna stod inne i lägenheten och donade och plockade med småsaker. Inredning och trivsel. Tydligen hade jag blivit ombedd att vara med enbart för mina svällande musklers skull och möjligen min villighet till tunga lyft. Jag kände mig så obekväm i min sterotypa könsroll att jag gick in i köket, gjorde sallad och färdigställde pajerna som flyttsällskapet skulle bjudas på. Någon måtta på manligheten får det vara.

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Jag hjälpte min granne att flytta i lördags. Jag monterade sängar och satte upp bokhyllor. Det du!

Postat av: Brewster

Ja, Kristoffer, du och jag är karlakarlar. Sannerligen.

2006-04-11 @ 22:55:03
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Annaa M

När jag hjälper någon flytta vilket jag sällan gör, av förklarliga skäl, så brukar jag stå mitt på golvet, se betydelsefull ut och halsa flyttpilsner, jag vet inte riktigt vilken könsroll det inte uppfyller, men jag har i princip ingen armstyrka och är erkänt skitkass på trivsel.

2006-04-12 @ 02:37:28
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag kan agera flytthjälp åt er alla om ni så behöver det. Dock tänker jag enbart ställa upp i de fall lägenheten finns i stockholm. Och då framförallt på söder.

2006-04-12 @ 16:41:08
Postat av: Micke

Jag kan inte göra två saker samtidigt. Mina kunder får mig att glömma mitt eget namn. Det är jag som skickade det förra inlägget. Fast det fattar du säkert...

2006-04-12 @ 16:45:12
URL: http://heysailor.blogg.se
Postat av: Brewster

Det verkar hursomhelst som om vi alla är ganska medvetna om våra flyttpersonligheter. Risken att jag kommer behöva flyythjälp i Stockholm är dock rätt liten, Micke.

2006-04-12 @ 17:26:32
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback