He said the time had come for him to make a move away

Daniel is travelling tonight on a plane
I can see the red tail lights heading for Spain
Oh and I can see Daniel waving goodbye
God it looks like Daniel, must be the clouds in my eyes

Daniel åkte ner till Göteborg igår för att ta farväl - nästa vecka reser han ner till Italien för ett års studier. Avsked får mig alltid lätt vemodig, även om det lättat betänkligt med åren. When you grow up your heart dies, liksom. Det blev Muriels Bröllop, sill och potatis, med yoghurt- och honungsglass och cigg till efterrätt. Det känns underligt att någon som betyder så mycket helt plötsligt försvinner iväg. Folk gjorde sådant efter gymnasiet, men nu är alla stadgade barnafödarmaskiner som inte ger sig iväg vind för våg, trodde jag iallafall.  Och sedan for Daniel tillbaka till Stockholm i morse, lika jävla plötsligt som han kom- hans Maia Hirosawa-cd ligger fortfarande kvar i min lägenhet. Å andra sidan gick det nog jämnt ut, eftersom han fick med sig en bland-cd från mig också. Han är nog en av få personer i min närhet som aldrig fått en bland-cd från mig. Det känns kanske lite, men inget kan innehålla så mycket kärlek som en bland-cd eller ett blandband, enligt min mening. Daniels låtlista var:

Kirsty MacColl: He's on the beach
Don Lennon: Gay Fun
Final Fantasy: This is the dream of Win and Regine
Margo Guryan: Someone I know
Jens Lekman: The Opposite of Hallelujah
Hidden Cameras: Boys of melody
Regina Spektor: On the radio
A girl called Eddy: People used to dream about the future
Beirut: Postcards from Italy
Radio Dept.: 1995
Dusty Springfield: Some of your lovin'
Magnetic fields: Candy
Serge Gainsbourg: Marilu
Lemonheads: Big gay heart
Sandy Posey: See ya 'round on the rebound
Rickie Lee Jones: For no-one
Go-Betweens: The Streets of your town
Kirsty MacColl: Still life
Petula Clark: Downtown
The Sundays: Here's where the story ends

Nu måste ytterligare ett tomrum fyllas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback