Then, the fall from grace

Allt var som vanligt, men lite galnare. Slick i lördags var inte riktigt som det skulle. Folk betedde sig inte som de brukar göra - de som vanligtvis är förståndiga och pålitliga sprang in på Kägelbanans toalett och spydde vid upprepade tillfällen. Inte, var det fullmåne men det kanske låg något annat i luften. Jag borde blivit orolig redan när den beryktade kön helt plötsligt inte fanns där. Det gapade tomt utanför Slick för första gången på länge. Kanske var det ett omen om att slicksommaren 2006 lider mot sitt slut. och framför allt, min semester har redan avslutats. Det är höst nu, banne mig.

Så, för att på något sätt avsluta med ännu mer galenskap vandrade jag hem från centralstationen till Kortedala i ett regnigt Göteborg klockan tre inatt efter att ha tagit nattåget från Stockholm. Jag hade Pet Shop Boys Behaviour i hörlurarna, vilket på något sätt var perfekt soundtrack till en vandring över Kvibergs kyrkogård. Det kändes höst, och det kändes bra.

För även om Slick ebbar ut finns det en del att se fram emot- bokmässa, Hidden Cameras-spelning, Poetry Slam, återstart av gs2h. Och om allting ändå skulle vara skit, kommer det bli skit med ett utomordentligt soundtrack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback