Andrew Ridgley drew the map, that rescued me, took me to paradise

Jag önskar att jag kunde säga att jag varit en dedikerad läsare av Smash Hits under hela min uppväxt. Någonstans i ett parallellt universum finns en Brewster, född några år tidigare än vad jag egentligen är, som är uppväxt med Smash Hits och har en skivsamling grundad på Bros, Sinitta och Brother Beyond. Den riktiga Brewster gick in i sin prettofas på tok för tidigt och började läsa Melody Maker på Eskilstunas stadsbibliotek när han var 12. Och fick för sig att Richey Manic var en betydligt mer betydelsefull popstjärna än Kylie Minogue och Jason Donovan tillsammans. Ah, tänk vad annorlunda mitt liv kunde varit om ödet velat annorlunda.

Men jag har bättrat mig. På äldre dagar har jag tagit igen allt jag missat, och nu när Smash Hits ofrånkomligen lagts ner (kidsen behöver inte popmagasin för att hålla koll på artisterna längre, nätet är så mycket mer lättillgängligt) har det bästa ur tidningens glansdagar getts ut i en väl tilltagen samlingsvolym. Och needless to say, så älskar jag den. Här finns allt det viktigaste från 80-talspopen: texten till Toto Coelos I eat cannibals, Kirsty MacColls shoppinglista, Bananaramas test av Boomboxes, Kim Wilde berättar om sin golfspelande mamma, och, bäst av allt, en gigantisk poster med George Michael och Andrew Ridgeley!


The Best of Smash Hits

Bara en fråga: När släpper Okej sin samlingsvolym?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback