They stay up all night to watch Woody Allen

Jag är frälst. Igen. Mitt kära Hemköp på Kortedala Torg vräker ur sig Hummus i gigantiska mängder för bara en spottstyver och jag hamstrar. Som för att visa att detta faktiskt inte bara är nyttigt känner sig tillverkarna sig tvunga att på burken faktiskt förtydliga: "Det är jättegott!". Och det är det ju också. Har någon någonsin tvivlat? Jag varvar den varianten med soltorkade tomater med den, om möjligt ännu godare, varianten med smak av rostade pinjenötter. Jag har det på smörgåsen! I salladen! I linsgrytan och till cous-cousen! Hummus är det nya svarta! Det bästa sedan skivat bröd! Om man är vad man äter borde jag förvandlats till en gigantisk kikärta lagom till sommaren.

En annan sak som ska få mig att ta mig igenom våren, förutom Hummusen då, är Woody Allen. Den som vill följa med mig på mitt planerade maraton med Woody Allen-filmer får hålla sig framme, för snart startar det. Jag har tänkt börja med Ta Pengarna och Stick och fortsätta framåt; framåt juni borde jag vara framme vid Melinda och Melinda. Tag med en flaska vin och kom hit! Eftersom jag med min dåliga karaktär inte riktigt har kunnat hålla mig har jag redan Stardust Memories två gånger, enbart för att få se den scenen då Charlotte Rampling är på gränsen till sammanbrott- och mitt liv känns helt plötsligt lite mindre kaotiskt, och med lite större mening. Hummus, vin och Woody. Vad mer behöver man egentligen en vår som denna?



Kommentarer
Postat av: Annaa M

Alltså, först skulle man ju vilja se en liten skymt av den där våren. Sen kan man börja ångra att man inte hängde på en tur till Manchester. Men sen; jo gärna både hummus och Allen. Vi har bara neutral här på Vivo. Skulle jubla över lite soltorkade tomater. Men min egna är hyfsad också.

Melinda och Melinda har jag aldrig lyckats hålla mig vaken till. Men Annie Hall... och Radio Days och Manhattan. Men faktiskt även en sån där sen mellanfilm som "everbody says I love you", heltöntig men ändå...så mycket New York.

Hittar inte till Kortedala, dock. Jobbade i Bergsjön, har förträngt allt på vägen dit och där.

Postat av: Brewster

Helt rätt- även Woodys mer misslyckade alster (jag tänker bland annat Harry bit för bit och Hollywood ending) är perfekta för regniga söndagseftermiddagar. Givetvis hade jag ätit hemlagad Hummus till, om jag hade förmågan att tillverka sådan själv...

2006-03-14 @ 15:07:19
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Kaffekopp

Är det verkligen så gott med hummus?
Jag testade, köpte en burk på Willys, och tycker att det är okej, men jag är inte överförtjust...
Ska man kanske göra den själv?

2006-03-16 @ 00:03:56
Postat av: Brewster

Allt blir bättre hemmalagat, inlusive hummus. Och sorry, det går inte att inte bli överförtjust i hummus. Kikärtor är the thing- det finns inget som slår en perfekt falafel.

2006-03-16 @ 14:24:09
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback