Action and Drama

Jag kan naturligtvis inte undgå att nämna melodifestivalen. Att skriva ner Carola känns lite grann som att slå in öppna dörrar, så det ska jag överlämna åt andra med betydligt vassare penna än jag. Jag vill däremot hylla Carolas fascinerande uppladdning inför festivalfinalen. Hon har hunnit med att sexfuska, imitera isländska vulgodrottningen Silvia Night, bryta en tand, bli utbuad vid genrepet, inleda ett psykkrig med grekiska vulgodrottningen Anna Vissi, och sist med inte minst knäckas av en monsterchock. Det är starkt jobbat.

Det jag däremot inte förstår är mitt sällskaps agerande under tevekvällen. Efter att ha först baktalat Carola och smutskastat henne från alla de håll svängde de helt under omröstningen - då skulle man tydligen vara patriotisk och bua åt alla länder som inte förstått att Carola borde få höga poäng. Bestäm er, för bövelen!


Kommentarer
Postat av: Honken

Jag var patriotisk hela kvällen... trots Carola!
;-)

Postat av: mr catenacci

ha ha ha... det var jag med.
jag gjorde avbön innan torsdagen till och med, för att jag skulle slippa utsättas för just... det...
men carola och min nationalitet till trots, så hejade jag faktiskt på finland o rumänien...
=)

2006-05-23 @ 08:25:56
URL: http://catenacci.blogg.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback