Dagens Anna

Anna

Anna Forbes (Daniela Nardini) i This life, 1996
"Well if you'll excuse me, I've got a long bath and a short dress to get into."

Alltså, anledningen till att jag tjatar så mycket om Anna just nu är att This Life har kommit ut i en snygg DVD-box med samtliga avsnitt. Och om jag hade haft födelsedag inom den närmsta framtiden hade den varit solklar på önskelistan, som det är nu får jag väl masa mig iväg till Movieline och köpa in den själv, som vanligt.

Jag måste säga att jag modellerat hela mitt vuxenjag på just karaktären Anna, som kombinerade sitt advokatjobb på dagen med en diet av nudelsoppa, Smirnoff Vodka och hatiska/kärleksfulla gräl med Miles under resten av dygnet. Hela hennes kollektiv, ja hela teveserien faktiskt, var ju en enda lång orgie i sex, gräl, sprit, knark och halvdysfunktionella twentysomethings.Undrar om mitt liv hade tett sig annorlunda om jag hade växt upp med, säg, Seventh Heaven? Jag är rätt nöjd med att ha This Life-gänget som mina nuvarande förebilder, faktiskt.

(Fast om jag ska vara riktigt ärlig så var jag nog i själva verket mer lik Warren, den snälle men o så tråkige bögen. Men det låtsas jag naturligtvis inte om.)

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Tråkig är knappast ett adjektiv jag skulle använda om dig.

Postat av: Brewster

Du förstår väl att jag bara fiskar efter bekräftelse? Att jag bara vill att någon ska utbrista "Men Martin, du är PRECIS som Anna!"

2006-05-02 @ 22:02:52
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Haha, det förstod jag däremot inte. Fast jag har ju å andra sidan aldrig sett serien. Den var före min tid, så att säga.

2006-05-02 @ 22:27:48
URL: http://suchalackoftaste.blogspot.com/
Postat av: Brewster

Köp den till mig så sträckser vi den i sommar! Du skulle älska den. Hoppas jag.

2006-05-02 @ 22:40:13
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Micke

Borde jag sjukskriva mig hela sommaren? Hur ska vi hinna med alla serier annars. För Dallas och six feet under är ju redan bokade.

2006-05-03 @ 00:21:39
URL: http://heysailor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback