I can tell you something, promise not to sell

Jag och Emil sprang Göteborg runt i jakt på en skinnväska. Det gick inte speciellt bra, men det var trevligt ändå. Myrorna, Emmaus, diverse second hand-bodar på Hisingen, Top Shop, H&M, Ragtime, Broadway & Sons. På Myrorna säljer de folks gamla blandband. Det är oförståeligt hur folk kan skänka bort sina gamla kassetter till Myrorna- om man har tur hittar man ett band innehållandes de senaste hitsen med Bon Jovi , Culture Beat och Reynolds Girls, vill det sig riktigt illa är det någon pantertant som spelat in PRO:s cittrakonsert på ett gammalt skruttigt Maxell-band. Sådana hör hemma någon annanstans; INTE till försäljning!

Sedan fikade vi och jag berättade om de senaste turerna på min arbetsplats. Det händer mycket just nu- det är på jobbet jag spenderar den största delen av min tid och det är där alla maffiga intriger utspelar sig. Det är på jobbet jag gråter, får mina raseriutbrott, gapskrattar, sliter mig i håret, blir förälskad, chockeras och tappar andan. Jag vågar inte blogga om mitt jobb. Jag skulle gärna vilja, men jag törs inte. Jag är rädd att någon kollega, eller min chef, ska lyckas hitta min blogg och sedan läsa upp allting jag skriver på en tisdagskonferens. Och efter det skulle alla hata mig. Så, bara så att ni vet, mitt liv är egentligen mycket mer innehållsrikt än så här- men tills vidare behåller jag allt som händer inom mig.

Kommentarer
Postat av: Micke

Vem fan har du blivit förälskad i på ditt jobb?!?

Postat av: Brewster

That's for you to find out...

2006-05-21 @ 13:30:38
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Honken

Kan du inte berätta liiiite om jobbet! *nyfiken*
:-)

2006-05-21 @ 14:42:07
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag tror jag vet jag tror jag vet jag tror jag vet.

2006-05-21 @ 20:09:35
URL: http://heysailor.blogg.se
Postat av: Brewster

Ja, Micke, du vet. Och Honken: någon gång ska jag berätta- allt. Men tills vidare är jag tyst och hemlighetsfull...

2006-05-22 @ 13:27:38
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback