Rest your head, you worry too much

Maria fyllde trettio idag, så jag spenderade hela gårdagskvällen med tårtbak och Star Wars. Tre stycken limetårtor blev det, och hela mitt kök ser numera ut som ett slagfält. Istället för krutrök flyter små moln av pudrat florsocker kring runt ugnen. Äggskalen på golvet knastrade sådär sprakande hemtrevligt när jag sömngångaraktigt gick in för att dricka min dagliga liter juice i morse. De nationella proven i engelska ligger fortfarande i en enda stor orättad pappersdriva på köksbordet. Jag borde verkligen, nej jag måste verkligen rätta dem. Ska beställa läroböcker till nästa läsår. Rhonda har förvarnat mig om att flygresorna upp till Skellefteå i sommar kan bli rätt dyra, och jag borde kolla upp det snarast. De där presenten som jag ska ge till Sissi borde jag fakiskt införskaffa och inte bara låta bli liggande där i affären. Jag har fortfarande inga tvättstugenycklar och har därför pressat in hela mitt smutsiga, svettstinkande klädbestånd in i min garderob. Jag ska våldsgästa någon med tvättmaskin snarast. Och resan till Brighton- är det inte dags att fixa boende nu? Jag och Micke kan (väl?) faktiskt inte förlita oss på att fixa ragg och övernattningsplatser varje kväll. Titta, där finns elräkningen och den där avin till Ginza som jag skulle betalat in för tre dagar sedan.

Jag känner mig tämligen oorganiserad just nu.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Hm, blev lite orolig när jag hörde av M att ni inte fixat boende... tänkte på alla timmar jag lagt på att pussla natt efter natt för min stundande dublinresa, varit inloggad på hostelsajt i timmar för att komma åt avbokningar och så... Brighton kanske inte lika "hett" som Dublin men inte långt ifrån väl! Och visst är det fortfarande jävligt stor risk för oljefläckar på stranden??? (Men jag kan rekommendera Preston park... he he)

Postat av: Micke

Martin! Vad fan händer. Nu får jag panik. Eller lite. Vi måste fixa boende. Trodde sånt löste sig av sig själv, men nej tydligen inte. Och jag känner mig inte så där snygg så att borta matcher skulle vara lösningen.

2006-05-16 @ 00:23:36
URL: http://heysailor.blogg.se
Postat av: Brewster

Vi sover i en skokartong i Preston Park. Eller i St. Ann's Well Gardens. Stranden, precis under västra piren, går också att använda till diverse saker, även om stenarna är synnerligen vassa.

2006-05-16 @ 13:42:24
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Micke

Så som mina fötter känns nu så kan jag inte transportera mig särskilt lånt, så jag får nog sova på toaletterna på klubbarna.

2006-05-18 @ 18:27:48
URL: http://heysailor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback