The time had come for him to make a move away

Det är knappt en månad till jag och Micke åker till England, men jag har redan resfeber. Jag tänker inte på någonting annat- det dunkar, bultar och sticks. Det är England som pulserar i mitt huvud.

Detta är något av en ny upplevelse för mig. Vanligtvis när jag åker på semester gör jag det utan någon som helst framförhållning; jag bokar en resa och sköter boendet bäst det går när jag väl är på plats. Inte den här gången. Nu är vi vuxna, förutseende, och bokar hotellrum i förväg. Det blir fyra nätter i Brighton och fem i London. Egentligen hade jag känt mig bekväm med fler nätter i Brighton, men allting måste ju passa in på rätt klubbkvällar. Torsdagar är det Dynamite Boogaloo, fredagar Popstarz, lördagar I Heart Pop och Da Doo Ron Ron och POD och... om jag inte behöver en rejäl avgiftning redan innan jag åker till Brighton kommer jag definitivt behöva läggas in när vi kommer hem. Sedan blir det naturligtvis annat också- jag kommer styra kosan till Rottingdean för att smälla i mig Sussex Cream Tea (engelskt gräddte med fruktscones, sylt och tjock, tjock grädde), alla skivaffärer av någorlunda storlek kommer att plundras och dessutom har Micke önskemål om att få vältra sig i sneakers. Det ska vi nog kunna fixa.

Damn, att det ska vara en månad kvar!

...och ett stort tack till Mattias som tipsade mig om briljanta Beirut. "Som en blandning av Rufus, Jens Lekman och en balkanorkester", tror jag att han beskrevs som. Jag känner bara att det behövs en motvikt till all musik med Pipettes och Final Fantasy jag överöst mig själv med den senaste tiden. Lite frisk, fräsch luft är alltid välkommet.


Kommentarer
Postat av: Micke

Jag tycks kunna hålla mitt löfte om två vita veckor än så länge. Det har i och för sig bara gått två dagar och några timmar, men det är i rätt riktning. Och fötterna mår bättre. Jag törs verkligen tro på allt du skriver. Och jag orkar inte heller vänta!

Postat av: mattias

jag vältrar mig gärna i final fantasy så får tacka tillbaks. :)

2006-06-01 @ 14:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback