If you're with me, maybe we'll do some shopping

Bloggen harfyllt ett år (hurra för bloggen!) och jag har känt länge att det är dags för någon typ av förändring, det är dags för mig att hitta en ny fräsch inriktning på mitt skrivande. Det känns som om detta bloggprojekt gått lite i träda. Så jag tittade mig runt i bloggrymden för att hitta inspiration- vad är hett och vad är rätt just nu? Jag borde kanske starta en modeblogg. Jag skulle vilja bli den nya Ebba von Sydow! Hell, jag ska nog göra ett ordentligt försök. Typiskt nog blir jag väl istället den nya Sofi Fahrman.

Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om min nyinförskaffade kappa från Italien. Hur mycket jag älskar den, trots att den egentligen är på tok för liten. Men jag älskar ju passformen, jag älskar den rostbruna färgen och de små svarta knapparna. Jag diggar hur dess dubbelknäppning får mig att se smått androgyn ut (eller jag önskar det iallafall). Jag kan till och med tycka att de små fläckarna på höger axel är charmiga och får jackan att verkligen kännas, andas och utstråla second hand.  Och nu borde det egentligen medfölja en bild på mig i min kappa, med min bästa Tyra Banks-pose, om jag nu bara ägt en digitalkamera. Eller känt en bra fotograf.

Jag kunde också utvidga min modeblogg till att handla om musik också. Typ, Brewster Browses for Music, eftersom det nästan rimmar. Och där hade jag skrivit om hur jag precis köpt Magic Numbers och Joanna Newsoms senaste fullängdare, på Rocks förstås, för enbart 139 kronor. Jag skulle rejvat om hur Magic Numbers-plattan får mig att le, äntligen le igen. Och om hur Joanna Newsom driver mig till förlösande tårar. Och om hur jag önskar att hon skulle komma hit och spela på Pustervik igen.

Men nu är jag nu naturligtvis inte så ytlig och materialistisk, så jag skulle aldig kunna förmå mig till att skriva dylika inlägg. Det går ju helt enkelt inte.  Ingen kan ju få fel intryck om mig eller nåt, så jag får nog spåna vidare på helt andra, mer passande, blogginriktningar.

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag slutade blogga. Eller gör ett break i alla fall. Det var mitt sätt att få en förändring.

Postat av: Brewster

Jag har slutat att missbruka Qruiser. En stor förändring, även om det inte direkt berör bloggen

2006-11-14 @ 20:58:03
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback