Drinking our coffee, it's a quarter to three

Någon kommer snart att stjäla mitt största nöje på jobbet- nästa vecka monteras en ny, automatiserad kaffebryggare in i vårt gemensamma arbetsrum, och efter den gjort sitt intrång kommer det kosta mig två kronor per kopp att få min dos uppiggande. Två kronor per kopp kanske kan verka rätt litet, men ponera att jag dricker tio koppar per dag ( det är ingen överdrift) och ni förstår snart att kostnaden uppgår till... till.. hmm... . ja, nu var då aldrig matematik min starka sida i skolan, det ska gudarna veta. Men mycket pengar blir det.

Dgas att göra sig av med rävgiftet en gång för alla. Rensa kroppen. Skippa det svarta giftet. Det oundvikliga har inträffat - det är till sist dags att göra slut. Kaffe, jag kommer sakna dig- tack för allt du gett mig under åren.

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Micke

Hade dom börjat ta betalt för kaffet på mitt jobb hade jag fan sagt upp mig. Du kan inte vara kvar där Martin. Du förtjänar gratis kaffe.

Postat av: Brewster

Ja, du har rätt, nu är måttet råget. Jag säger upp mig. JAG SÄGER UPP MIG!

2006-09-09 @ 15:46:27
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Annaa M

Ursäkta en kommentar till, men jag tror tvärtom det kan vara bra för din hälsa om det tar betalt för kaffet. Tio koppar börjar närma sig övre gränsen. Hade en bekant som höll på att omkomma i hjärtsvikt pga överdos, 25 koppar om dagen...

2006-09-11 @ 17:39:21
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Brewster

Just nu är det helt gratis att använda det nya kaffemonstrumet i någon vecka eller så. Vilket gör att jag dricker ännu mer än tidigare- macchiato, espresso, cappucino- man måste ju testa allt den har att tillgå. Men om en vecka eller så ska jag sluta igen. För mitt eget bästa.

2006-09-11 @ 20:37:03
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback