Etch on a postcard: How I dearly wish I was not here

Jag vet att det är lite sent nu, men jag hade ju faktiskt lovat att bildblogga från England. Sedan fastnade fotografierna någonstans mellan Mickes digitalkamera och datorn, men nu kommer iallafall någon sorts bildbevis på att vi faktiskt befann oss i London/Brighton i slutet av Juni i år.

Vårt hotellrum i Brighton var kanske inte det lyxigaste, men med utsikt över piren och stranden var det ett toppenläge. Snåla som vi är förfestade vi alltid hemma. Micke blev såklart frustrerad över att tvingas förfesta till sport jämt och ständigt (här Wimbledonsändningarna på BBC). Jag dricker fesljummen Stella.

Cheers

Ytterliagre ett exempel på vår snålhet; vårt matkonto räckte bara  till en ständig diet av sallad, tonfisk och senapssås instoppat i pitabröd. Bra bukfylla.

Food

Brighton är fullt av onda fiskmåsar. Här en skrämmande närgången en:

Queer gull

Om man inte har släppt loss på Dynamite Boogaloo eller druckit en milkshake från Shake-away har man aldrig varit i Brighton, fick jag höra när jag bodde i Brighton. Så efter en hård shoppingdag i The Lanes kan man sätta sig med en iskall mjölkdryck i handen utanför Paviljongen och bara njuta av barnvagnarna, duvorna, fiskmåsarna och tondöva gatumusikanter.

Pavillion

Brighton måste ha en av världens vackraste biografer. Inte minst för de supersexiga benen som sparkar upp från taket.

Duke of york's

Handling på ASDA är alltid spännande. Speciellt sprithyllan.

Booze

Jag hittar genast det jag söker efter:

Vodka

Micke håller sig till salladshörnan, på Anna Skippers inrådan.

Asda

Vädret var hett, hett, hett. Här posar Micke på strandpromenaden- på väg mot nudiststranden.

Brighton Beach

Homosexuella änder i Hyde Park.

Queer duck

Jag och Micke med matchande tröjor i Hyde Park.

Hyde Park

Kirsty MacColls minnesbänk på Soho Square.

Kirsty

Jag och Micke lunchar på Soho Square.

Soho Square

Den dynamiska duon med utsikt över Themsen.

Millennium Bridge

Vårt Londonrum hade hemska kulörer på väggarna.

London

Brighton Pier.

The Pier

North Laine, the place to be in Brighton. Här hittar man allt det man vill ha i sko-, skiv- kläd- och bokväg. Dessutom en hel del sjyssta barer och caféer.

To be worn again

... samt en vegetarian-pub (?) som blev vårt stammishak.

Beer

North Laine.

Zebra House

North Laine.

North Laine

Mitt favoritfik i Brighton. The Mad Hatter, med Alice i Underlandet-tema.

Mad Hatter

Mickes gigantiska och blytunga väskor var vårt ständiga resesällskap

Väskor

Fula, skitiga och elaka på ASDA:s bilparkering.

Car Park

"Micke, om du kör upp den där jävla digitalkameran i ansiktet på mig en gång till kommer jag ge dig en fet käftsmäll."

Why don't just quit it!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag kan ha fel, men jag tror att jordnötssmöret som vi har på baren är av märket Skipper. En släkting kanske?

Postat av: Martin

Jag betvivlar att Anna S är släkt med ett jordnötssmör. Möjligtvis ett salladshuvud eller en mungoböna, men INTE jordnötssmör.

2006-09-04 @ 10:02:03
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Så fint. Jag har den ocensurerade versionen på min hårddisk.

2006-09-04 @ 15:26:30
URL: http://suchalackoftaste.blogspot.com/
Postat av: Tor Billgren

Gråtrut. Fiskmåsen har ingen röd fläck på näbben. Och så har den gula ben.

2006-09-09 @ 15:32:28
URL: http://antigayretorik.blogspot.com/
Postat av: Brewster

Även om jag beundrar all sorts nördighet är jag inte speciellt bekymrad över att inte se skillnad på en trut och en mås. Zoologi ligger inte för mig. Men tack för infomationen, Tor!

2006-09-11 @ 20:45:27
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Tomas Thulin

Micke tittar ju inte in i kameran en enda gång
Men vad tittar han på?

2006-09-14 @ 13:58:43
URL: http://lookedbeond.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback