I hated you, I loved you too

Om en vecka är det val, and I can hardly wait. Och röstar kommer jag göra av gammal vana. Jag har, som vanligt, lovat att sätta mig in i valrörelsen, men förutom de obligatoriska internettesten har det blivit just ingenting. Som vanligt.

Jag diskuterade attraktion och politik med en bögpolare med totalt motsatt politisk uppfattning. Högermänniskor är få i min bekantskapskrets, men jag gillar en del av dem, jag gillar dem verkligen. Killen ifråga beklagade sig över att han alltid råkade falla för vänsterkillar. Det var ju så jobbigt  att de hela tiden hamnade i meningsskiljaktigheter. 

Tro fan att han faller för vänsterkillar. Jag vet förvisso ett par högerindiebögar, men i mina sterotypier är högerbögarna schlagerlyssnare i välstrukna, blå skjortor. Det känns nästan som om det vetenskapligen går att bevisa att vänstermännen är snyggare. Det sagt måste jag erkänna att jag en gång hade sex med en folkpartist. Men hädanefter kommer jag såklart enbart ragga efter partifärg. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Dryftade just frågan med en sossepolitiker. Han hälsar och säger att du naturligtvis har fullständigt rätt. Men att det kan förekomma en och annan välstruken skjorta i den bästa av världar.

Postat av: Brewster

Det finns såklart undantag som bekräftar regeln. MEn jag gör mitt bästa för att ignorera dem- för mitt eget bästa.

2006-09-11 @ 20:34:49
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback