Oh Sweet Blindness

Tomas har redan hunnit blogga om det, men om nu någon har missat det tänker jag upprepa den fantastiska nyheten, om och om igen: skivbutiken Rocks, som väl tidigare mest varit kända för sitt halvtrista utbud och sina halvhöga priser, har helt plötsligt fått en snilleblixt och beslutat sig för att sänka priset på samtliga sina fullängdsskivor till 139:90. Jag är förundrad- det var ju de summorna man fick ge för en cd-skiva när jag flyttade till Göteborg för många långa år sedan. Och sedan des har det bara stigit och stigit, tills nu detta. Varför har ingen smart/modig skivhandlare försökt sig på prissänkning innan? Jag uppmanar er alla att gå man ur huse och köpa så många skivor ni bara har råd med på Rocks. Visa skivbranchen att det här är ett beundransvärt initiativ. Om det går bra så kanske cdpriset går ner med en hundralapp till. Eller kanske inte.

Glädjefnatt som jag fick och nyrik som jag är köpte jag Scissor Sisters och Hello Saferides senaste alster idag på just Rocks. Jag kanske har varit ouppmärksam, men varför har ingen sagt till mig att briljanta b-filmsaktrisen Veronica Cartwright är Scissor Sisters nya coverstar? Jag visste förvisso att Veronica alltid haft klass. Även när hon medverkar i tredje klassens dynga som Scary Movie 2. Och i bara farten råkade jag boka biljetter både till Stockholmsresa och Romdito. Sådant har en manisk skivköpare råd med, nu när Rocks sänker sina priser, ser ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback