Sloshy sloshy sloshy sloshy, get that dirty shirty clean

Under hela våren och sommaren har jag åkt till Stockholm för att sköta min tvätt. Visst, jag har oftast kommit med andra förevändningar för att åka: goda vänner, Slick, komma bort från Göteborg, men nu kan jag erkänna: det var tvätten som var huvudorsaken. Slick, Daniel, Micke, Kristoffer och alla ni andra, jag älskar er, men ni är snäppet mindre viktiga än min renlighet.  Förbannade vare dessa försvunna tvättstugenycklar!

I fredags var jag iallafall och köpte ut nya nycklar. Jag vandrade in i Bostadsbolagets lokaler, betalade mina pengar, fick nycklar och gick hem. Ska det verkligen vara så enkelt? Vem som helst kan ju köpa ut nycklar genom att bara gå in och uppge en adress. Borde inte Bostadsbolaget ha bättre koll? Mina ondskefulla  grannar kan ju faktiskt ta sig in i min lägenhet rätt lätt om de köper ut nycklar. Hell, eftersom saker och ting försvinner härinne med jämna mellanrum tror jag de redan har tagit sig in här. Nåväl, nu slipper jag iallafall åka mer till Stockholm- åtta tvättmaskinsladdningar kördes igår. Det var välbehövligt-  nu kanske jag kan byta underkläder oftare än en gång i veckan.

Nu blir det röstning och sedan valvakefest på Hisingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback