When at last it didn't ring I knew it wasn't you

MR HAPPY INSTALLATION MAN  ringer på BREWSTERS dörr en fredagseftermiddag.

MR HAPPY INSTALLATION MAN: "Hej, jag skulle ominstallera bredbandet i din lägenhet idag."

BREWSTER (halvnaken och nyligen uppstigen efter att ha blivit väckt under den dagliga eftermiddagstuppluren): "Eh... jaha.... var det idag? OK, kom in då."

MR HAPPY INSTALLATION MAN: "Tyvärr måste du flytta samtliga möbler i din lägenhet så att de står minst en meter från väggen."

Femton minuter, och mycket hårt arbete, svett och tårar senare

MR HAPPY INSTALLATION MAN: "Nej, det funkar inte, vi får tyvärr återkomma angående bredbandet. Dessutom fungerar inte ditt telefonjack länge, så du borde kontakta Telia om det."

BREWSTER: "#£$¤%&!!!!"

Kommentarer
Postat av: Tomas Thulin

Haha, poor baby

Postat av: Annaa M

Brr, har förträngt den upplevelsen i mitt liv! Det fanns inte "en meter från väggen" i mitt sov/arbetsrum utan att bära ut hälften av möblerna på gården. Sa jag och där stod det äckliga flinande aset och sa att det var inte hans problem utan mitt. Jag sa ohyggliga saker och han smällde ohyggligt i dörren när han gick. Det kom en annan kille nästa gång, när jag dragit ut det jag kunde en decimeter och i övrigt anlagt uppsynen av den lidande änkan. "Ordnar la´ja´!" sa han och ålade smidigt omkring i dammet bakom hyllorna.

2006-10-01 @ 11:49:51
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Martina

skickar ett igenkännande skratt och påminner om att det är tillfällen som det där som får dina oavbrutna tupplurer och uppvaknanden att verka mer värdefulla.

2006-10-03 @ 12:06:48
URL: http://mayosegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback