It's time to buy the records you would never let me buy

Det kommer väl knappast som någon överraskning att jag är en sådan som normalt inte firar Alla Hjärtans Dag. Jag skulle kunna skylla på att jag tycker det är kommersiellt urvattnat, totalt oromantiskt och äckligt jippobetonat, men snarare har det väl att göra att jag som inbiten singel aldrig har kommit in i vanan riktigt. Det har aldrig varit läge att bli indoktrinerad i någon sorts uppvaktningsrutin. Vem vet, efter ett par år i förhållande kanske jag också varit nere i Blommor och Choklad-träsket.

Nu finns det dock hopp om bättring. Till och med jag önskar jag hade en hjärtevän att köpa gåvor till. Universalgeniet John Waters har nämligen släppt en samlingsplatta som lämpar sig utmärkt som Alla Hjärtans Dag-present:
A Date With John  Waters. Mr Waters samlar ihop obskyra pärlor från förr med titlar som I'd Love To Take Orders From You, Sometimes I Wish I Had A Gun, If I Knew You Were Coming I'd've Baked A Cake och, naturligtvis, klassiska hits som Johnny Are You Queer och Edith Masseys version av Big Girls Don't Cry. Allt i kärlekens tecken!

29060-103

Så, om du ska överraska mig med en present idag vet du vilken! John! Å, John!

Kommentarer
Postat av: mattias

If I Knew You Were Coming I'd've Baked A Cake är en av min favvolåtar. För att inte tala om Big Girls Don't Cry, men allt la Massey vidrör förvandlas ju automatiskt till guld i mina ögon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback