And if I do... will anything happen?

Jag fick lust att inte ens nämna Oscarsnomineringarna, som vanligt har jag inte sett någon av de aktuella filmerna, undantaget då av Volver, The Queen och Djävulen bär Prada, och av dem tycket jag egentligen enbart att den förstnämnda var värd något pris överhuvutaget. Kom igen, Oscarsjuryn, ge Jennifer Jason Leigh en chans. Eller Lili Taylor. Hell, t.o.m. Parker Posey nominerades ju till en Golden Globe häromåret, så man kanske inte ska räkna ut henne heller. Var är fantasin, det annorlunda, överraskningarna? Inte ens kalkonpriset Razzies var sig lika. Kanske ska hoppas på en nominering för JJL där istället nästa år.

Min nya morgontidning DN rapporterade idag att Kirsten Dunst är aktuell för en filmatisering av Debbie Harrys liv. Ursäkta, skulle Kirsten Dunst, anorexic waif extraordinaire, 24 år gammal kunna spela fullblodsvampen Debbie, som var närmare 35 när Blondie slog igenom på riktigt? Jag skulle inte tro det va? Kan de inte casta en moget sexig kvinnlig skådis i rätt åldersgrupp istället? Det måste ju finnas massor av aktuella och bättre alternativ... Toni Collette... Kate Winslet...  för att bara nämna två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback