The Books that you bought were all I loved you for

Jag lyckades undvika Gynning och Schulman helt inne på Svenska Mässan i lördags. Däremot såg jag: Birgitta Stenberg, Tasso Stafilidis, Lasse Erikson, Fredrik Belfrage, Mats Strandberg, Liza Marklund, Ronnie Sandahl, Paolo Roberto, Ulf Elfving, Bert Karlsson, Åsa Waldau, Hans Alfredsson, Yeah yeah Wow wow-Martin, och den kanske störste av dem alla: Björn Ranelid. Sedan fick jag dock på pälsen av mitt sällskapeftersom jag var så till mig i trasorna efter att ha sett herr Ranelid. Han är tydligen en helt vanlig man, som du och jag, vilket jag någonstans vägrar tro. I min värld är alla författare, speciellt Björn, übermänniskor. Men ingen skymt av vare sig Kristina Lugn eller Kerstin Thorvall i år, apropå übermänniskor.

Inte kom jag hem tomhänt heller, det blev två lingvistikböcker, en bok om Tove Jansson, en om Film Noir, ytterligare en Tintinfigurin till samlingen, och ett par vykort. Samt en femtiokronorsbagel som hamnade i magen. Allt är som det alltid varit på bokmässor med andra ord. Nästa vecka väntar skivdito. 
image143

Kommentarer
Postat av: mattias

jag missade björn. dessutom hade jag inte minsta möjlighet att undvika gynnings genom-allt-skärande stämma. allt som allt är jag lite besviken.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback