I'd build a road in gold just to have some dreaming

Det har ju hänt andra saker än filmfestivalen. Jag har försökt kombinera alla biobesök med jobb och poesikvällar på Hängmattan. Och sedan var jag ju ute på lägenhetsäventyr...

Jag blev erbjuden visning på en lägenhet i Majorna. Jag blev mäkta förvånad redan av det faktumet- jag har ju, sedan jag flyttade in i min lilla förortsetta för tre år sedan, sökt ett par lägenheter i veckan utan tillstymmelse till resultat. Hur får man ens erbjudande på en lägenhet- speciellt till de attraktiva lägenheterna i Majorna, som brukar ha runt 4-5000 sökande var.  Lägenhetsletandet blev mer en daglig rutin, snarare en ett sökande med ett realistiskt mål.

Men någon på Familjebostäder ville annorlunda. Så förra veckan stegade jag in i en gigantisk (med mina mål mätt) tvåa på Mariaplan, blev kär - så kär man kan bli i en lägenhet. Och trots att jag på förhand intalat mig att jag inte skulle ha några förhoppningar om att faktiskt FÅ lägenheten i slutändan började jag genast inreda den i tanken. Som man gör. Jag visste var jag skulle sätta tavlor, måttade för att se om bokhyllorna fick plats på vardagsrummet, tänkte på allt nytt jag skulle vara tvungen att införskaffa och allt gammalt jag äntligen skulle behöva slänga vid flytten.

Fast framför allt inbillade jag mig att lägenheten skulle göra mig mycket lyckligare. Att min livskvalitet skulle stiga dramatiskt i och med ett flytt till Majorna. Hur den mirakulöst skulle transformera allt omkring mig till det bättre- allt jag är missnöjd med skulle naturligtvis helt plötsligt bli bra, och det som jag redan trivs med skulle bli fullkomligt perfekt. Det fanns ingen tvivel- det var så det tvunget måste bli.

Naturligtvis fick jag två dagar efter jag varit på visningen reda på att jag inte fått lägenheten. Och jag sörjer egentligen inte... eller jo, kanske lite. Egentligen är jag nöjd med att bara få drömma lite.

Kommentarer
Postat av: patrik

majorna är fint.

Postat av: Annaa M

Överreklamerat! Ligger mycket längre bort än man tror. Överbefolkat av en massa medelålders frånskilda pretton som dansar salsa. I´ve seen them all!

2007-02-06 @ 23:00:23
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Brewster

Ja, kanske överreklamerat, men jag skulle iallafall vilja testa. Göra min egen bedömning. Prova på. Skaffa mig erfarenhet. Och sedan gå och skratta i smyg åt alla de där salsa-prettona...

2007-02-07 @ 13:21:57
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Micke

Jag säger så här; vill du ha ner mig till Göteborg så ser du till att hitta en lägenhet i Majorna. Eller en snygg karl till mig.

Nu kanske ett Mickebesök i göteborg är det minsta du vill ha, men då kommer du bli kvar i Kortedala. Muahahahaaa..

2007-02-09 @ 16:12:20
URL: http://heysailor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback