I've been to a marvellous party

Stockholmsnätter brukar alltid bjuda på intressanta händelseförlopp, även om man inte alltid har direkt roligt. Så när påskmiddagarna hemma hos familjen blev alltför tristessfyllda begav jag mig upp till huvudstaden för att fira på riktigt:

* Fem Depechelåtar i rad på 80's fick mig att gå och sätta mig och enbart koncentrera mig på ölandet. Hyfsad klubb, bra lokaler, och en DJ som spelar The Rocksteady Crew och Cyndi Lauper kan inte vara helt fel ute. Jag ringde tre samtal inne från toaletten, en man i långt hår var enligt egen utsago min ängel för kvällen. Micke snodde en Kikki-löpsedel på vägen hem.

* Påskaftonspromenad på söder. Bakisfrukost på Sjutti. Alldeles för många timmar på Pet Sounds utan att köpa något.

* Alltför kort fika med Daniel. Hutlöst prissatt, men god Hummussallad.

* Full rulle på Pattan, med betoning på full. Annaa bangade, en massa exilgöteborgare dök upp, Micke blev tydligen hög någonstans mellan entren och vakten på övervåningen och blev utkastad. Folk raggade brutalt, jag hade nästan glömt bort vilken besinningslös hångelklubb ett bögställe kan bli. Sent sent på natten fick jag agera livräddare och eskortera en söt, vilsen och mycket berusad ung man till taxin. Efter en hamburgare på Medborgarplatsen vinglade jag hem på ostadiga ben till Micke och berättade om mina öden och äventyr.

Nu ska jag vara vit i två veckor. Min lever ska besparas dylik smärta till nästa gs2h kommer.

29060-24


Kommentarer
Postat av: Micke

Den där bilden är ett tecken på att man ska posa och inte bara stirra hysteriskt som en annan. Kanske skulle posa istället för hysterisk flackande med blicken mellan entern och vakten. Eller det kanske var just det jag gjorde inför vakten. Berättelserna vid fem snåret var en höjdare i alla fall.

Postat av: Annaa M

Låter så drastiskt det där, "Annaa bangade"... det var ju ändå på mållinjen... Och om jag inte gått ända från Gullmarsplan, och om ni förfestat en halvtimma kortare, och om jag inte blängt så mycket på vakterna, och om jag haft vett att gå in i stället och om... äh, ja, visst jag bangade.

2006-04-19 @ 12:54:33
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback