Whoever would've thought the books that you bought were all I loved you for?

Vem kom på den inte så briljanta idén att förlägga den första dagen på bokrean på årets fattigaste dag- den 23:e februari?

Jag hann med två besök på Wettergrens och Akademibokhandlen idag. Morgonbesöket var lugnt, enbart för att reka läget- jag kollade var de böcker jag tänkt köpa var lokaliserade- så att jag på eftermiddagen jag kunde ge mig ut bland förvirrade kulturtanter och vilsna mödrar med barnvagnar, och plocka ut russinen ur kakan förhållandevis smärtfritt. Jag lyckaes väl sådär.

Det fanns inte mycket gott i årets katalog, eller så är det jag som inte har plöjt igenom den fullt så bra som jag kunde, men det blev ändå en del inköpt första dagen: Joyce Carol Oats, Woody Allen, Traci Lords, Kristina Lugn. En brokig samling. Om ett par dagar ska jag våga mig ut igen, med betydligt mer pengar på fickan och vassare armbågar, så jag kan hantera kulturtanterna på rätt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback