Sports and Wine

Nej, det har ingenting med Woodys senaste rulle att göra och det har heller ingenting att göra med mina ambitioner att framstå som lite halvlesbisk; jag har varit en sucker för tennis sedan länge, och då pratar jag naturligtvis om damtennis. Det är ju där de stora profilerna finns, och spelet är vackrare och intressantare (med ett fåtal undantag) än herrtennisen. Herrtennisen består för mycket av råstyrka och en bra förstaserv för herrarna är alldeles för avgörande för resten av spelet. Damernas mindre muskelmassa har blivit en fördel snarare än ett handikapp. Skönlir kan ofta slå tunga grundslag.

I maj och juni avgörs både Franska Öppna och Wimbledon. Franska Öppna började idag, jag har legat smått bakfull och kollat Eurosport under hela eftermiddagen. Julafton för alla tennisälskare. Mitt hjärta klappar snabbast för Martina Hingis i år- the whole world loves a come back! Systrarna Williams är alltid intressanta, men ännu intressantare är systrarna Williams mamma Oracene, och allra intressantast är Oracenes hår.

29060-33

Mitt tips för en turneringssegrare: Nadia Petrova. It's always the Russians. Ingen Monica Seles i år heller. Är det för mycket att hoppas på att hon återvänder nästa år?

Kommentarer
Postat av: Sissi

Har som vanligt inget att säga om sport. Vill däremot säga att jag är hemma igen efter en underbar sejour i London. Gissa vem jag har tagit med mig hem? Daniella Nardini i tre disc upplaga. A woman for duty.. osv. Nu måste jag bara få ett tillfälle att se hela underbara serien.

2006-05-29 @ 18:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback