The Paper boy screams out the headlines in the street

När jag som vanligt vandrade ner från Kortedala Torg mot spårvagnshållplatsen igår morse blev jag stoppad tre gånger. Jag är van vid att kryssa mellan Metros distributörer som förgäves försöker stoppa mitt sömngångaraktiga lunkande genom Brunnsparken varje morgon, men nu måste man undvika nya gratistidningen Citys utdelare också. Som dessutom hittat ut till Kortedala Torg. Jag kan ta en tidning själv. jag kan hantera de där tdiningslådorna som står uppställda vid var och varnnan hållplats, och jag tror de flesta i min bekantskapskrets är kapabla till det också. Tja, jag antar att det håller människor sysselsatta iallafall, denna tidningstävling.

För det känns som en av gratistidingarna kommer dö ut. Finns det egentligen tillräckligt många nyheter i Göteborg för att fylla två tidingar? jag ögnade igenom dem båda på spårvagnen och den stora skillnaden var att City var tunnare än Metro. Men om man tar bort all gratisreklam från teve 3 i form av krönikor av och med Anna Skipper och Charlotta Flinckenber och andra icke-profiler från teve så är de säkerligen lika tunna. De räcker ungefär halvvägs ut till Länsmansgården. Så jag tänker nog plocka både Metro och City imorgon också. Själv.

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Jag hinner gott och väl bläddra igenom både City och Metro under den kvart jag spenderar på tunnelbanan om morgnarna. Så kul är det, liksom.
Sen när jag kliver av vid Odenplan för att traska till skolan blir jag varje dag attackerad av folk i gröna och röda jackor, som sträcker fram tidningar till mig. Men då har jag ju redan läst dem. Och tagit dem själv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback