You can dye your hair but it's the one thing you can't change - can't run away from yourself

En gång i tiden var det rätt hopplöst, men nuförtiden känner jag att jag har rätt mycket kontroll över min livssituation. Jag inbillar mig att jag är rätt nöjd med nuet och att framtiden är någorlunda påverkbar. faktiskt.

Det är värre med det förflutna. Det går inte att komma ifrån det förflutna; hur mycket man än vill radera det så ligger det där, ofta obemärkt, men när det någon gång då och då tar sig upp till ytan igen skapar det obeskrivlig ångest. Men nu vet jag på råd, jag har kommit på att det faktiskt går att göra om sitt förflutna. Allt som krävs är lite världsfrånvändelse och fantasi. Så jag ljuger och justerar, skriver om och reviderar litet som jag vill. Så länge det är min historia har jag väl rätt att förändra den så att det passar mig? Det är skillnad med den delen av mitt förflutna som jag delar med andra. Den vet jag inte riktigt hur jag ska kunna göra mig av med. Men ge mig tid ska jag nog rå på den delen också.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Akta dig! Har en vän, eller är det bara en bekant, eller rent av en fd vän, som sysslar med sånt där, historieomskrivning. Och en av följdverkningarna har blivit att han förutom att förneka perioder i sitt liv också måste göra gamla vänner till ytliga bekanta och gamla fredligt avslutade ex till bittra ovänner. Allt för att bilden ska stämma.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback