Buy both, and feel deceived

Min mobilhistoria är relativt kort. Jag fick en mobiltelefon av min storebror på min 21:a födelsedag, en Motorola som var hans begagnade. Han skulle såklart byta upp sig. Jag kan inte mycket om mobiler, men jag kan tänka mig att den var uråldrig redan då.

Nu skrattar mina elever åt mig de få gånger de ser mig ta upp min mobil ur fickan. Och det gamla skrället har fått hänga med ändå, på nåder. Jag skickar SMS, that's it. Ringa har jag ändå alldeles för mycket telefonskräck för att göra. Jag gillar inte min mobil mycket, men den behövs ändå. I helgen beslutade jag mig ändå för att köpa en ny, nu när det knappt går att svara i telefonen innan batterierna börjar ta slut.

Så jag begav mig in en mobilaffär för första gången i mitt liv, och jag är inte bara teknikfientlig, jag är nog ännu mer försäljarfientlig. Det var med försiktiga steg jag letade mig fram till den försäljare som såg minst påprackande ut. Det hjälpte ju föga - kvinnan bakom försäljardisken försökte pracka på mig både abonnemang, mp3-funktioner och mobilkamera, men jag stod på mig och sade jag blankt nej. "Jag vill ha den billigaste, den allra billigaste ni har!" sade jag och försäljerskan blev alltmer uppgiven när hon insåg att hon inte kunda knäcka mig. Återigen hade jag triumferat - Brewster vann över försäljaren!

Så jag gick stolt ut ur butiken med en mobil som jag betalat strax över ett par hundralappar för. Nöjd både med att ha köpt en ny telefon med framför allt med att jag envist tackat nej till alla erbjudanden- och så slog det mig.:Jag har blivit mer teknikfientlig och dumsnål än mina föräldrar. De har hoppat på tåget för länge sedan. de har ju en ny, flashig mobil med alla tänkbara funktioner. Jag har blivit den konservativa bakåtsträvaren, hopplöst efter i teknikvärlden och nöjd med det.

Jag har för mig att det en gång i tiden var annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Tomas Thulin

Vad blev det för någon då?

Postat av: Annaa M

mp3 i mobilen är väldigt praktiskt, man behöver bara en apparat med sig, hör när man får samtal och sms och behöver inte rycka ur propparna för att läsa och svara...

tack för pilsnern för resten, ska återgälda vid tillfälle!

Sen tycker jag du ska gå och lyssna på Midlake på Pustervik 24 april, har försökt övertyga Tomas också. Det är så vackert! Har tyvärr ingen möjlighet själv.

2007-04-16 @ 11:05:58
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Micke

Det utmärkta med att ha förälder som ständigt försöker vara med i täten av teknikutvecklingen, eller snarare i mobilutveckligen är att deras gamla prylar blir oanvändbara för dom. Jag har aldrig köpt en mobil. Får ständigt förra årets modell av min far. Eller snarare modellen som var het för två år sen med tanke på att han bor på landet och nyheterna når honom ett år senare än i storstan.

Men men, det är grymt!

2007-04-16 @ 12:49:09
URL: http://heysailor.blogg.se
Postat av: Annaa M

Min mamma har bara avlagda hörapparater.

2007-04-17 @ 02:13:43
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Brewster

Det blev en LG. Och sedan försökte jag vara hipp och ungdomlig och ladda ner en ringsignal, men jag fuckade upp det också. Egentligen ville jag mest ha en eftersom jag inte känner igen den ringsignal som finns på telefonen och därför har missat en hel del samtal. Kanske borde jag ringa mina föräldrar och fråga hur man gör.

2007-04-18 @ 18:03:23
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback