Somehow the vital connection is made

Club Connection i Stockholm ska stänga. Det har tisslats och tasslats om det ett tag, och det är med blandade känslor jag mottar beskedet. Ni som känner mig vet att jag inte alltid talar varmt om stället. Musiken lämnar allt övrigt att önska. Det luktar exkrement i de bortre delarna av lokalen. Jag är en smula bitter över att jag aldrig fått ens tillstymmelsen till ett hångel på något av mina besök där. Men det behövs fler homoställen i Stockholm; även om jag önskat att homoställena, exempelvis Connection, visat lite större mångsidighet.

Men det finns ljusa minnen från Connection också. Jag minns när jag och
Micke var tvungen att springa till Gamla Stans tunnelbana för att undkomma en synnerligen läskig typ. Eller den gången då jag och Tomas (eller, det var nog mest Tomas, vid närmre eftertanke) lyckades para ihop två flator efter en Pipettes-spelning. Hej då, Connection, jag kommer definitivt inte sakna dig, men det var ändå trevligt att träffas...

... och välkommen tillbaka Karen Allen. Egentligen struntar jag i allt vad Indiana Jones och Steven Spielberg heter, men jag är på ett konstigt sätt överlycklig över att Marion Ravenwood återvänder i den nya Indy-rullen. Är det för mycket begärt att någon ger Ms Allen en egen actionrulle nästa gång? Då kanske till och med jag skulle kunna engagera mig.

image121

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Oj då, det visste jag inte. Kommer inte att sakna något annat än gården. Men vilken tur att jag passade på igår då; Stod och retade mig på en förarglig typ som hånglade så fult med en liten asiat. Stack bara ut min lilla fot väldigt lite för att testa vad som hände när han gick förbi, och vips flög inte en hel öl ur händerna på honom! Jag gick en liten stund senare, alldeles frivilligt, kände att det var lika bra.

Postat av: Brewster

Well, ska man ta farväl av Connection ska man göra det på det sättet. Way to go, Annaa!

2007-08-19 @ 00:15:05
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Micke

Annaa, är det den person som jag tror som hånglade så där fult?

2007-08-19 @ 15:56:40
URL: http://heysailor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback