My back is broad, but it's-a-hurtin'

Nej, alltså, jag har inte alls drabbats av någon bloggtorka! Min inspiration är fortfarande intakt, jag har bara varit busy elsewhere de senaste dygnen. Med vad? Jo, jag har blivit pillermissbrukare. Tänk inte Ellen Burstyn i Requiem for a Dream, tänk mer alla rara gamla tanter i hemtjänsten. Ni vet, de som efter man lagat dem dagens måltid förväntansfullt tar fram pillerburkarna och sprider dem framför sig på bortet, som om de dukade upp ett dignande kakfat med sju olika sorter. Än bättre är det om tanterna har ett eget skåp med godsaker, som de omsorgsfullt låser upp efter middagen- ett skåp där de förvarar det allra värdefullaste, det allra käraste de äger. Glöm familjejuvelerna, this is the real shit.

Jag har blivit en av dessa tanter. Höjdpunkten på mina sommardagar är då jag får ta mina älskade tabletter. Jag lägger ett par Panodil i handen som jag sedan slukar glupskt. Jag suger länge och njutningsfullt på Dicloflenacen. Ibland unnar jag mig en Voltaren. Men bäst av allt, ja, det är Tradolan! Mmmmm.... Tradolan.

Dessutom pratar jag vitt och brett om mina krämpor, och ja, kan jag inte komma på något nytt att samtala om, ja då tar jag till andras krämpor. Har jag berättat att
Micke har slagit sig gul och blå i helgen?

Nu är det dock dags att ditcha tantimagen, imorgon dras det norröver igen. Det är Slick på gång i Stockholm igen, jag ska skrapa min skäggstubb mot mina indiebögfränder och queersystrar på Debaser och låtsas som om jag inte alls är halvt invalid. Men efter det, oj oj, då är det tillbaka till att halta runt på Hemköp och Allsång på Skansen all over again.

Kommentarer
Postat av: TheTomas

Och Micke säger att han inte ska med till Slick!
Och jag har fortfarande inte bestämt mig. Gah!

Postat av: Kristoffer

Ledsen att säga det, men Micke ser faktiskt för jävlig ut just nu. Mycket förståeligt att/om han inte vill gå dit.
Men i övrigt; ALLA kommer va där! Systerskap!

2007-07-25 @ 21:54:35
URL: http://suchalackoftaste.blogspot.com/
Postat av: Annaa M

Men vädjar han inte till omvärldens dvs pojkarnas ömhet och omtanke med sitt sargade ansikte? Vad jag vet finns det ALLTID de som faller för sånt. Tänk den Engelske Patienten, Odjuret, Jane Ayre. Tänk verkligheten och alla halta, lytta, deformerade, ja män med sina anletsdrag helt utplånade som den där uppeldade brandmannen i Göteborg. Brudar har dom fått! Eller är det bara tjejer som faller för sånt? Strävar män bara efter det perfekta och hånflabbar åt lite defekta anletsdrag hos varandra? I så fall förstår jag ju Micke. Men jag måste nog ta mig en titt själv.

2007-07-26 @ 16:17:17
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Brewster

Jag vet inte heller hur Micke ser ut, men jag hade föreställt mig oss två som ett perfekt par för klubbandet i slutet av sommaren- han blodig och blåslagen, jag krumryggig och halt. Jag är övertygad om att det finns massor av bögar som bara väntar på att få vårda och passa upp på oss stackars sjuklingar. Eller?

2007-07-26 @ 17:47:36
Postat av: Annaa M

Absolut! Jag tycker du måste övertala honom.

2007-07-26 @ 21:53:20
Postat av: Kristoffer

Fast Micke har ju slutat med det här med män!

2007-07-26 @ 22:34:27
URL: http://suchalackoftaste.blogspot.com/
Postat av: Brewster

Men då finns det säkert en kvinna till Micke! Eller en katt, eller ett får, eller vad han nu föredrar nuförtiden.

2007-07-27 @ 11:53:48
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback