Babies

Jag och Sissi satt på Lejonet och Björnen vid Stigbergstorget och åt glass och stekte oss i solen. Som tur är har vi båda lika helvetiskt hudpigment, vilket gör att vi bränner oss ungefär samtidigt och kan säga åt varandra att det faktiskt får vara nog efter en halvtimme. För nog fick det vara- nog med glass eftersom jag, efter två kulor kände mig lätt illamående av dåligt samvete, precis som efter en öl på fredagskvällen. Jag har fått ungefär samma relation till kalorier som en nykter alkoholist har till en flaska tequila. Är det detta som kallas ätstörning?

Sissi går i motsatt utveckling - hon sväller. Eller, det är väl hennes mage som växer, det mesta av det andra  Alla som passerade oss ner mot Allmäna vägen såg ungefär ut på samma sätt. Det var välutbildande thirtysomethings med glasstrut i ena handen och en barnvagn framför sig. Jag vet inte om barnafödande är en trend, eller om det berodde på att vi satt i Majorna eller.. jag vet inte, folk kanske har fått barn i alla tider. Det är barn överallt. Och om det inte är barn är det tjocka magar. Min bror och hans fru ska få ett till ättelägg senare i år- den tredje på nästan lika många år.

Och jag undrar om alla de här långa förmaningarna om att använda preventivmedel som jag fick från mina föräldrar flera gånger efter att jag kommit ut som homo hade någon sorts motsvarighet hos mina heterosexuella bröder. För de skulle nog behöva det bättre än jag, de där heterona verkar ju vara ena promiskuösa och sexgalna typer. Och jag önskar att
Kristoffer kunde åka till min brors hem i Torshälla för att dela ut gratiskondomer och inte bara undervisa om sexuellt överförbara sjukdomar, utan också om barnbegränsning och familjeplanering. Jag tror han skulle göra det alldeles galant.

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Ja, jag är ju knappast den som förespråkar heterosexualitet... Vilken ära det vore!

Postat av: Brewster

Hey, jag har sett dig hänga med heteron, din hycklare!

2007-05-14 @ 23:33:00
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Jag har inget emot heterosexuella så länge de inte visar det öppet.

2007-05-16 @ 06:56:28
URL: http://suchalackoftaste.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback