Release the stars

Jag är så stolt över att jag klarar av att facebooka och blogga på samma gång; vem sade att män inte hade simultankapacitet? Det som är så bra med facebook är att just som man är på väg att förlora intresset helt hittar man helt plötsligt en ny, festlig applikation. Denna veckan är det 6 degrees som jag roar mig med.

6 Degrees letar upp de närmaste vägarna mellan dig och valfri annan medlem på Facebook. Alltså en helt ny variant på den gamla six degrees of separation/Kevin Bacon-filosofin. Jag tycker det är hur underhållande som helst att leta upp okända länkar mellan dig och de allra största stjärnorna. Se bara på detta:

image148

image149

image150

Facebook klarar alltså också av att leta reda på fiktiva karaktärer, som Eddie Monsoon. Way to go, Facebook!  Jag är sju steg från Liza Minnelli,  men hela åtta från Rufus Wainwright!  Å, detta kommer jag sitta uppe med många sömnlösa nätter, det känner jag redan nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback