Your name was Deborah- DEBORAH!

Jag har en fascination för skådisar. Och jag har en fascination för döden. Så när skådisar dör blir jag alldeles till mig i trasorna. En konstig blandning av vemod och upphetsning. Deborah Kerr var lite av en favorit, så det var tråkigt att damen dog, trots att hon uppnått den aktingsfulla åldern av 86.

Nu blir det frossa i Deborah-filmer. Deborah, för hon var sannerligen ingen Debbie, och ingen Debs heller för den delen. Det är nog för mycket att hoppas på att SVT ska planera in en Kerr-kavalkad i tablåerna, så mina val blir gamla favoriterna Black Narcissus och Night of the Iguana.  I den första spelar Deborah en rättrådig nunna i en techoncolorfärgad feberdröm i Himalayas alper. Den senare är ett skruvat Tennessee Willams-drama med bland andra Richard Burton och Ava Gardner. Båda extremt sevärda filmer.

Deborah, jag kommer att sakna dig.

image152

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback