Lost weekend

Jag är inte död, jag har bara:

Suttit och prickat för helgens begivenheter på bokmässan. Jag vet inte alls vad jag ska göra; det är faktiskt första gången på mången år och dag som det är lättare att stryka över de saker jag inte vill ta del av. Alex Shulman och Carolina Gynnings föreläsning, med Adam-fucking-Alsing som moderator låter inte lockande alls. Istället tar jag med mig ett lusläst program, en väl tilltagen budget, samt en lämplig kikare för kulturkändisspotting.

Bilat upp till Marstrand. Har aldrig varit där förut. Det var rätt tomt och pittoreskt såhär off-season. Inga brats så långt ögat kunde se, däremot Jan Josefsson av alla människor. Vi åkte färja, satte oss på ett fik, vandrade runt i höststormen. Is that all there is to Marstrand?

Haft Daniel på besök, suttit och pimplat vin från morgon till kväll. Visat honom All about Eve, för alla måste ha sett minst en Bette Davis-film innan de dör. Så är det, bara. Jag vet inte för vilken gång i ordningen jag ser om filmen, men den är underbar. Det är nu man ska ta till sådana klichéer som att den ger någonting nytt vid varje visning. För det gör den.

Varit på säsongspremiär av Poetry Slam. Jag vet inte om det berodde på de tävlande eller den vikarierande slamledaren, men det var en rätt tveksam öppning. Den panerade osten var dock, som alltid, delikat.

Ses på Svenska Mässan!

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Nä, det gör vi faktiskt inte. Det blev inte av i år. Är Daniel döende? Har Micke stoppat i honom något långsamt verkande gift?

Postat av: Brewster

Vi är väl alla döende från det ögonblicket vi föds. Så också Daniel. Vad det gäller Mickes förehavanden är det kanske bäst att han svarar själv...?!

2007-09-30 @ 19:52:21
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback