Not in all my little words

Mattias har fyllt år och belönat sig med biljetter till Magnetic Fields. Det var ett tag sedan jag fyllde år, men jag har också köpt biljetter till Stephin Merritt med vänner i juni, Och det är första gången jag bevistar ett av deras Sverigebesök - och då är det nästan en åtta,nio år sedan jag inhandlade och blev förälskad i deras 69 Love Songs. Shame on me! Så nu lyssnar jag igen, pluggar in texter och övar ständigt på min mest bittert romantiska Merritt-baryton. Och, framför allt, lusläser LD Beghtols underbara bok om 69 Love Songs.

Här finns allting som man någonsin vill veta om Merrits magnum opus. Texter om alla 69 låtar, en detaljerad ordlista, ett korsord, en intervju med Stephin, och annat smått och gott. Så bra, och så musiknördigt.

På fredag ska jag gå och dansa av mig ett par kilo till Hercules & Love Affair på Pusterviksteatern. Men mer om det senare.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Stockholm eller Göteborg?

Finns ju en del som inte riktigt fixar den nye, eller snarare senaste, Stephin Merritt, men jag är väldigt förtjust i nästan alla låtarna på Distortion. Som ju är väldigt långt från One april Day cd:n som jag också är svag för, en sån fin liten film dessutom där man satt och väntade på musiken i över halva filmen.

Åh, det ska bli kul, han hotade ju med att sluta turnera för några år sedan pga sina hörselproblem, har ju t ex svårt att tåla applåder, så jag hade nästan givit upp hoppet att få se honom igen.

Postat av: Tomas

Jag hade nästan glömt att jag har biljett till MF. Det har på något sätt fallit ur mitt minne, kanske mest för att jag själv inte har biljetten i mitt hem. Det blir sweet dock.

2008-06-19 @ 11:33:10
URL: http://thetomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback