I love Pussy

Jag har  väl bloggat alltför många gånger om Brighton och London redan, så jag ska bespara er alltför långa utlägg och alla de där ändlösa bildkavalkaderna jag skulle kunna lägga ut. Men ett enda ynka litet inlägg med några bilder till blir det.

När jag var i Brighton för första gången 2002 fick jag det klargjort för mig att det var tre saker man måste göra för att verkligen kunnat säga att man gjort Brighton. Man skulle dels ha förtärt en milkshake från Shake-a-way, man ska köpt med sig någonting från Pussy Home Boutique, och man ska ha dansat arslet av sig och skrattat ihjäl sig på Dynamite Boogaloo.

Well, Dynamite Boogaloo somnade slutligen in förra året, och årstiden lämpade sig inte riktigt för kalla mjölkdrycker, men jag besökte Pussy iallafall. Och förundrades över alla vackra saker jag hittade där.  Ibland är det tur att jag inte bor i Brighton eftersom jag skulle lägga på tok för mycket pengar på Pussy. Hell, jag har lagt ner alldeles för mycket pengar på Pussy som det redan är. Bland annat min finfina Dorothy Parker-tavla:



Det finns två Pussy-butiker i Brighton. Själv besöker jag alltid båda när jag är i stan, men om ni bara har tid med en enda, ja, då är det den som ligger närmast strandpromenaden ni ska välja, eftersom de där också saluför möbler på övervåningen.

 

2002 blev Pussy om inte internationellt känt, så iallafall ökänt i hela Storbritannien, eftersom allas vår Britney Spears naturligtvis tittat in i Pussy under hennes Englandsbesök och köpt en pin med texten Wine me, Dine me, Sixty-nine me....
Jag är med dig, Britney!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback