Guest of Cindy Sherman

Årets filmfestivalpremiär är avklarad, och den första filmen var Guest of Cindy Sherman. Den var en trevlig start, om ändå inte briljant. För det första var det hade jag inte sett någon film på Chalmers 2 tidigare- och det bådar inte gott för filmupplevelsen om man får träsmak redan innan visningen börjat. Chalmers 2 sällar sig nu till listan på platser jag inte kommer besöka igen nästa festival, där tidigare endast Handels har funnits. Tack och lov ska jag till favoritbion Capitol imorgon.

På pluskontot var det ju kul att få träffa regissören efter att filmen slutat, även om Q&A-stunden blev rätt kort på grund av att det skulle visas ytterligare en film efteråt. Och kom igen- en film där både förebilden John Waters och idolen Molly Ringwald medverkar? Hur ofta händer det?

Idag blir det vilodag i festivalen. Skönt så.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Chalmers 1 var superb!! tröttnade dock på filmen och höll på att somna :)

2009-01-25 @ 03:40:41
Postat av: Brewster

Jo, jag har ju varit på Chalmers 1 ett par gånger, och den är okej. Inget slår dock Capitol...

Postat av: Anonym

Jo, Capitol är en av mina favoriter. Roy är rätt skön den med. Gillar att gången är i mitten och man sitter som en gud i de sunkiga sätena :)

2009-02-13 @ 00:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback