I wanna make a movie, so let's star in it together

Förväntingarna är höga, biljetterna är uthämtade och tygkassen är packad full med lämplig filmlitteratur för de stunder man bara står ensam på Draken och inväntar nästa visning; ja, det är återigen dags för Göteborgs Internationella FilmFestival. Elva filmer är inbokade, och om kalendern och plånboken tillåter så blir det nog ett par till. Och lite drinkar mellan varven i något festivaltält någonstans.

Inga turkiska filmer, endast en film från HBT-sektionen, som vanligt blir det mest engelspråkigt och lite franskt jag ska se. Filmerna är:

Bitter and Twisted
Synecdoche New York

Faintheart
Jag har älskat dig så länge
Of time and the city
Empire State Building murders
Borderline
One day in a life

Better than ever
Guest of Cindy Sherman
Maman est chez le coiffeur

... och på tal om film så är jag lite sur över att Sally Hawkins inte blev nominerad till en Oscar i natt. Inte för jag bryr mig så mycket om galor, etc. Och så länge Oscarsjuryn fortsätter ignorera Jennifer Jason Leigh så har de inget existensberättigande i min värld.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Menar du att det t o m finns festivaltält numera på filmfestivalen?



Jag har bytt bloggportal. Se under kommentaren.

Postat av: Brewster

Det har funnits festivaltält rätt många år nu. Där man kan träffas och, ehm, dricka sprit?

2009-02-01 @ 18:48:17
URL: http://brewster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback