This is the Year

Det är väldigt svårt att sammanfatta ett helt år i ett enda inlägg. Men här kommer ett försök (minus de allra mest tragiska bitarna). 2005 var:

Slicksommar, Glassdrinkar, Fruktvin, Seb på Poptastic, Sebs faghag på Poptastic, Bussresorna från Uppermill till Manchester, Affleck's Palace, DVD-boxar, Calling Hedy Lamarr på filmfestivalen, En panikslagen kväll på Järntorget då jag lämnade ut mig själv alldeles för mycket utanför Respekt, Afterwork på Hotell Flora, Evas livskriser, Det ändlöst vackra hummandet på Antony and the Johnsons-konserten, "Kalla mig", Återföreningen med Kotten i Malmö, En solig midsommardag utanför Sissis lägenhet då jag och Anna brände oss utom all vett och sans, Cocktailrace med Ken, Flytt med fyrtiogradig feber, Glasstårta och Lino med Micke och Peter på min tjugosjunde födelsedag, Hemmafruliv i Stockholm, Besök från Piteå, Alexander Hubertus Ungrus försvinnande, Rosa tapeter, Tolv års väntan som äntligen fick sitt slut, Rufus Wainwright i pumps och svanboa i Stroboskopljus på Södra Teatern, Vals med Gus, Vals med Maria, Alldeles svettig och nykär på nattpromenad runt ett magiskt Söder, Uppåt Framåt-torsdagarna som ständigt slutade med tvåtimmarspromenader hem till Kortedala, Den gången jag gick halvvägs hem och sedan fick ett SMS och gick tillbaka för att övernatta i Vasastan, Pride, Ett par specialimporterade Converse, Högläsning av Farlig Midsommar, Hångel på Stockholms Centralstation, Den blonda tjejen som klockan sex på morgonen tog en kaffe med mig utanför Slussen och tvingades att lyssna på alla mina kärleksbekymmer, Den där efterfesten som slutade i ett badkar med två amazonkvinnor och en DJ, Anita Ekbergs sommarprat, Canal street, Space Invaders, Bloggar, "Shimmy shimmy shimmy shy-yi meece-e-deece"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback