The Worst taste in music

På vägen hem från Stockholm köpte jag med mig ett gäng tidningar för att inte göra tågresan till den plågsamma helvetesfärd det brukar vara. Det enda som är värre än tågresor är nog bussdito. Med Attitude, Mojo och Q i handen och hörlurar dånande med B-52's (för att dränka ljudet av förhatliga småbarn) hade jag en relativt behaglig resa. Både Mojo och Q, båda ganska träiga musikmagasin, hade med de obligatoriska listorna den här månaden. Speciellt Q brukar vara väldigt förtjusta i att lista allting mellan himmel och jord- jag vet inte hur ofta de listar de bästa albumen genom tiderna. Så ofta kommer det väl inte ut riktiga milstolpar i musikvärlden att man måste revidera listorna varje år?

Den här gången var dock listan något utöver det vanliga. Q har för ovanlighetens skull listat de sämsta albumen i världshistorien. Å, en sådan rolig läsning! Som jag alltid brukar säga till mina elever i bokrecensionstider: "En riktigt rejäl sågning är fan så mycket roligare att läsa än en halvmesig hyllning". Q hade äntligen fattat galoppen. Köp den, och läs om hur dålig Spice Girls sista platta egentligen är. Och vilken Mariah Carey-platta finns egentligen med?

Själv kollade jag igenom min egen skivsamling på jakt efter andra olyssningsbara alster men jag hittade inget som direkt skulle platsa På Q:s lista. Jag är ärlig! Eller, tja... när jag kollade extra noga hittade jag dessa lågvattenmärken:

Mad Donna: The Wheels on the Bus
Madonna sound-alike sjunger engelska barnvisor

Alla Pugatjova: Watch out
Den ryska superdivan sjunger The Pinks-covers och duettar med salige Jacob Dahlin

Niagara: Verité
Fruktansvärt stelbent fransk hårdrock

ALLA album med Momus
Självupptagna, pretentiösa och totalt olyssningsbara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback