Y'a longtemps qu'on fait la politique

Har funderat länge och väl om det här med valet; i år kändes det som om det verkligen var dags att sätta sig in i valdebatten. Inte bara gå och rösta utav gammal vana, utan se Ekdahl-ledda partipratprogram och läsa på ordentligt. Undersöka hur lokalpolitikerna faktiskt förhåller sig i jämförelse med våra folkvalda i Rosenbad. Fast, med inspiration från Kristoffer, gjorde jag Aftonbladets valtest som en sorts försiktighetsåtgärd...  ifall mina ambitiösa planer skulle skita sig. Det föga förvånande resultatet:

V:    88 %
Mp: 83 %
S:    70 %
Fp:  30 %
C:    19 %
M:      9 %
Kd:    3 %

Så jag kanske inte behöver sätta mig in trots allt? Jag tror faktiskt hjärtligt och innerligt att man kan basera sitt röstresultat på ett nättest. Fast mest av allt tror jag att jag har så djupt ingrodda värderingar att de knappast kommer att förbytas helt under en fyraårsperiod.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Hm, inte så förvånande i toppen och botten men hur fan blev jag 38 procent kristdemokrat??? Jag menar det framgår ju inte ens i testet att jag röstade på Anders Wijkman i EU-valet. Och framförallt inte varför!

Noterar för övrigt språkbytet och undrar om det är tillfälligt.

Postat av: Brewster

38 % låter lite väl högt!? Man kan aldrig lita på datorer. Eller så kan man ju med ett dylikt test få reda på hittills omedvetna partisympatier

Jag intalar mig att jag är multilingvist. Ska försöka få in någon rubrik på tyska här så småningom.

2006-04-30 @ 11:51:54
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback