Well I'm not the world's most masculine man

En bioduk med projektor i lägenheten och flera tusentals filmer därtill.

Jag brukar vanligtvis kritisera och baktala julrush, ha-begär, konsumtionssamhället, kapitalism och allt som hör den därtill. Men det ska erkännas, jag har ju mina svaga punkter jag också. Visst, jag imponeras inte speciellt mycket av prylar och den senaste tekniken, men det finns andra saker som får mina ögon att tindra, min mun att dregla och mina imaginära rikedomar att sina.

Så nu önskar jag mig ändå, trots att jag som alltid sagt att jag inte önskar mig något, en bioduk med projektor och tusentals filmer därtill.

Och att det var Jacques Demys Lola som visades i just denna lägenhet just denna kväll gjorde ju inte saken sämre precis.

Lola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback