Vacation, all I ever wanted

Äntligen! Nio dagars ledighet framför mig, och jag ska njuta av dem i allra högsta grad. 

"Men- vad ska du göra egentligen? Alla dina vänner erbetar ju!" säger den skeptiske sällskapsberoende, men jag viftar bara bort det. Jag ska fylla mina dagar med omsorg. Först och främst finns det ju OS; fjorton dagar av sport, sport, sport. Jag sitter bänkad vid teven. Till det ska läggas till brevskrivning- jag har försummat mina vänner på annan ort alldeles för länge nu, planering av bokrean- jag sitter och  prickar för i katalogerna som om jag vore tant på bingorunda, och sömn- det finns saker som man inte vet om hur mycket man saknat förrän man faktiskt gör dem.

Sen, om det skulle finnas någon som mot förmodan inte är upptagenmed jobb eller partner eller så, är jag alltid tillräckligt ledig för att ta en sushi eller liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback