Let's go out and have some gay fun

Jag gjorde det igen- jag köade två timmar för att komma in till Slick. Efter förra lördagen var jag inte bitter alls, jag intalade mig själv att det som skett på insidan av Kägelbanans dörrar var det viktigaste; det var det jag skulle minnas kvällen för, inte de två timmarna jag stod utanför och nära nog dog av tristess. Så jag tjatade inte mycket om det där köande under den gångna veckan. Men nu är jag inte lika säker på mig själv, och framför allt inte på Slick, längre.

Vad är meningen med att stå och köa till en klubb mellan nio och elva, slutligen bli insläppt, komma in och upptäcka att det var precis som man trodde- klubben är knappt halvfull. Ett par av mina vänner stod bland de första i kön (säkerligen bara fem till tio meter från ingången), var ändå tvungna att köa en timme, och när de kom in var stället i princip tomt. Jag begriper mig inte på saker i Stockholm. För lantis som jag är tror jag det är ett Stockholmsproblem. Jag har fått köa någon halvtimme här eller tjugo minuter där i Göteborg, men det är för att jag varit sent ute och för att klubbarna varit nästintill fulla. Så mycket mer kan jag inte jämföra med. Eftersom jag bott i England har jag varit ute en hel del (eeeh, underdrift, någon?) i London, Brighton och Manchester och aldrig varit med om maken till köidioti. Så jag skyller på Stockholm och kommer hålla detta som någon sorts alibi nästa gång folk ifrågasätter varför jag inte flyttar hit för gott.

(och för att inte framstå som alltför gnällig kan jag faktiskt skriva att jag hade skitkul i lördags också. Jag menar, när de på raken spelar Strawberry Switchblades version av Jolene, Jukebox med The Flirts, Gay Fun med Don Lennon, Ban Marriage med Hidden Cameras, och framför allt Never Get Ahead med Bobby Conn, då vet man att man är på en utomordentligt bra klubb. Så är det bara.)

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Jag inbillar mig alltid att det är arrangörerna som inte vill ha in "fel" människor, de hoppas på att lantisar, gamla käringar, fula nördar och annat ska ge upp och lämna utrymme för coolare typer som väntas senare. Vilka de nu är. Det är ju absolut inte så överallt, men Slick kan väl kosta på sig... Har ett par gånger stått utanför Patricia och väntat på folk och hört snacket under tiden mellan vakter och stammisar "men oh usch fy vad gräsligt...guuuuud är det sååå mycket folk reeedan". Och när det kommer töntar försöker de låtsas att man måste ha beställt bord, försöka duger ju. Men som sagt vakterna handlar sällan på eget bevåg.
Och å andra sidan har jag stått utanför gs2h i -14 grader rätt länge...

Postat av: Micke

Man lär sig alltid av misstagen. Nästa gång ska vi ha bärs med oss i någon väska. Och så ser vi till att bjuda in folk till kön och inte till Gotlandsgatan. Nog enda sättet att klara denna sommar om man nu ska tillbringa den på slick. Men på något sätt så kan jag knappast hylla slick lika mycket som jag gjorde efter förra sommaren. För långa köer har jag genomlidit, ja om jag inte minns fel så genomled vi liknande kö för att komma in på popstarz. Men det tog knappast två timmar.

Men, om ett gott betyg till en klubb är en obehärskad Micke med genomblöt t-shirt så kan Daniel och Asynja känna sig lite stolta. För det var exakt så jag såg ut.

2006-07-11 @ 15:26:16
URL: http://heysailor.blogg.se
Postat av: Brewster

Det finns faktiskt en liten köfascist inom mig som förstår att folk inte vill ha "fel" människor där. Jag håller inte med, men jag förstår att folk tänker så. Däremot kan jag inte förstå att INGA folk där är bättre än fel folk där. Det måste väl ändå vara mer lönsamt att folk är inne på Kägelbanan och dricker och dansar, än att folk står utanför och köar? Va?

2006-07-11 @ 16:54:13
URL: http://brewster.blogg.se
Postat av: Roger

Konspirationsteorier frodas aldrig så mycket som i en krogkö.Slick har sin egen tidlista. Man står och köar, får sin stämpel, tittar på den (så tidigt på kvällen) dystra lokalen och går och förfestar någon annanstans. Liksom.

2006-07-14 @ 05:13:03
URL: http://rogerwilson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback