Let's go to the Holiday Inn; The Holiday Inn and I'll show you something

Min familj åkte aldrig på chartersemestrar när jag var liten, och jag har sannerligen aldrig känt mig sugen på att åka själv i mina vuxna år; men nu ska vi iväg, familjerna Jansson och Nyström, sammanlänkade genom att en av sönerna i min familj och en av döttrarna i deras familj har regelbunden sex med varandra. De säger att de är kära, etc. Så nu blir det riktigt sol och badsemester! Tydligen får man, när man ska åka på en riktig sol och badsemester, en katalog hemskickad med varor man kan köpa på planet- tydligen exlusiva sådana. Typ Gott och Blandat och Baileys.

När jag var lite mer tonårig än var jag är nu köpte jag alltid på mig godis en masse då jag åkte på diverse Danmarks/Finlandsresor. Jag vet inte riktigt varför. Jag var för ung för att köpa spriten på taxfree och av någon anledning trodde jag man skulle köpa med sig Toblerone/Lakrits/Sådana där hårda fruktkarameller med pudersocker om sig. Idag vet jag bättre.

De där varorna i den där sol och badresekatalogen är ju inte ens billiga. Jag vill inte ha ett kilo lakritskonfekt. Jag vill inte ens ha spriten. Och det jag minst av allt vill ha är den där äckliga parfymen. Man kan köpa Naomi Campbell Cat Deluxe, som tydligen ska vara "en hyllning till den nya generationen moderna, trendiga kvinnor". Det framgår inte om det innefattar att man ska misshandla sina personliga assistenter på löpande band. Man kan också förbeställa Paris Hilton (jag tror det syftas på parfymen, och inte den läskiga arvtagerskan med ett lazy eye): "en feminin och sofistikerad doft". Hm, kan något få mig lika slampigt, oförklarligt attraktiv som Paris, så hey, visst, jag köper det. Eller... nja, inte till det priset. jag tror jag kör med ACO Antiperspirant ett tag till och nöjer mig med min egen subtila doftblandning av svett, apoteket och feromoner.

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

"en av sönerna i min familj och en av döttrarna i deras familj har regelbunden sex med varandra"

Könsblandning! Usch! Stödjer du verkligen sånt? De har väl producerat barn dessutom? Skitäckligt ju.

Postat av: Annaa M

Det där är något av det otäckaste jag vet, osunt och kladdigt, i själva verket det som fick mig att sluta åka på charterresor. Nej, inte de där katalogerna, jag har beställt ur en t o m en gång, och gissa det är inte särskilda parfymsorter utan samma som i butikerna, fast jag beställde sprit och godis. Nä, det riktigt snuskigt äckliga är de där familjerna, hela släkterna, fem generationer med bryllingar, som reser tillsammans och förpestar tillvaron för andra. Och sig själva också antar jag. Nej, usch nej, jag ska inte breda ut mig...

2006-07-13 @ 00:23:48
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Emil Eklindh

Visst är det kul med dyr sprit i katalog?

2006-07-14 @ 09:21:42
URL: http://eklindh.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback