The loneliness of a long distance runner

Jag blev genuint glad när Vilgot Sjöman och Claes Eriksson vann uppgörelsen mot tv4. Det här ska inte handla om brott mot upphovsrätten och uppstyckade filmvisningar, även om det också gör mig upprörd. Det här ska handla om tv4. Jag gillar nämligen inte tv4. Vad har de gett oss förutom skit, skit och åter skit? Adam Alsing, Agneta Sjödin, Väder-Tone och de där förhatliga meningslösa icke-programmen av typen Dagens Landskapsfågel. Och jag kan ha fel, men var de inte först med de där ringa-in-programmen av typen Ring-a-ling, Dixie och Ordjakten? Jag ryser av obehag.Men mest av allt ogillar jag ju tv4:s reklamavbrott.

Och det här kanske jag är ensam att reagera mot, sportfantast som jag är, men jag undrar när tv4 ska sluta massakrera sändingarna från friidrottens Golden League-galor. Gång på gång bryter de för reklam mitt i ett rafflande 5000-meterslopp, för att sedan gå tillbaka till sändning igen och visa sista varvet och målgången. För enligt de så är det den biten som räknas. Dumheter. När ska de förstå att et långdistanslopp är så mycket mer än en målgång? Ponera att tv4 brutit för reklam under en av halvlekarna en av VM-matcherna, haft ett reklamavbrott på en halvtimme och sedan visat sista minuten av speltiden samt alla mål retropektivt. Hade det accepterats? Tveksamt.

Jag vill se alla loppen, hela loppen. Jag älskar ryska långdistanslöperskor- låt mig se dem och bryt istället för reklam (om ni nu måste) istället för alla evinnelriga bilder på Kajsa Bergkvist som värmer upp. Långloppen är ytterst styvmoderligt behandlade; ja, det är alla teknikgrenar utan svenskintresse också. Om man ska visa idrott på bästa sändningstid kan man åtminstone göra det ordentligt, och inte låta någon idrottshatare producera halvmesyrer till sändingar. och därmed basta!

Kommentarer
Postat av: Micke

Åhhh jag håller med...men väder-Tone är ju så bra ;)
Kram

Postat av: Moon

Gubbsjuka bildproducenter som låter kameramän zomma in blondiner och andra "artificial she" kan förstöra vilket idrottsevenemange som helst! Speciellt då fotbollsspelare under VM skulle byta matchtröjor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback