I've paid my money! And I'm gonna see all of the movie!

Imorgon blir sista dagen på jobbet innan semestern. Micke ligger i min soffa och sover gårdagsruset av sig; han har redan semester. Jag avundas honom litet- jag skulle också vilja var närmare England mentalt än vad jag är. Morgondagen står emellan mig och Brighton. Micke har snott en digitalkamera, så vi ska försöka fotoblogga ett par gånger under resans gång. England 2006 måste dokumenteras.

Jag och Javier var och såg senaste X-menfilmen i fredags. Det var helt okej, men den ständigt återkommande frågan är hur katten Halle Berry kan få Hollywoodroller överhuvudtaget. Finns det någon uslare? Javier hade aldrig varit på bio i Sverige tidigare och var smått chockerad över biobesökarnas beteende, trots att jag hade förvarnat honom. Folk pratade, prasslade med allehanda mat- och godispåsar och använde sina mobiltelefoner flitigt under föreställningen. Jag är för van för att ens orka bry mig, men tydligen kan spanjorer uppföra sig i en biosalong. Och där får man inte ta med sig otillåten mat in i salongen- de muddrar tydligen väskor också. Det verkar vara ett bra land.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Blir naturligtvis något orolig för tidpunkten för rusavsovningen, men räknar med att ni tar hand om er/varandra efter bästa förmåga... Bildbevis från Englandsresan är vi säkert många som ser fram emot.

Hm, får regelbundna rapporter om märkliga spanska beteenden så det var ju intressant att de uppför sig civiliserat just på bio. Nästa vecka får jag veta hur de gör på förfester, bröllop och barndop. Har inte räknar med att ha med mig egen otillåten mat. Likvakor vet jag redan, det bådade gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback