Memories can't wait

Jag framkallade slutligen rullen med mina Manchesterbilder i veckan.. trodde jag. När jag och Sissi satt vid Kronhuset och kollade igenom bilderna upptäckte jag att mindre än hälften av dem faktiskt härstammade från Manchester. Jag hade förväntat mig tråkigt bakfulla fotografier på byggnadsexteriörer i tegel a la Coronation Street. Men istället var fotopåsen en skattgömma full av fotografier på mer eller mindre berusade människor i Malmö, Lund och Göteborg. Väldigt trevliga människor, som jag träffar alltför sällan. Bliss!

Något sådant här skulle aldrig hände med de förhatliga digitalkamerorna. Där ser man direkt hur bilderna blir och man kan inte få en sådan här humörhöjande upplevelse ett halvår efteråt, inbillar jag mig. Jag vill bli överraskad! Jag vill inte veta allt, hela tiden! Min teknikfobi har spätts på ytterligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback