Rainy Days and Mondays

Vi ar i London nu. For forsta gangen sedan vi kom till England regnar det, kanske bra eftersom vi nu med storsta sannolikhet kommer lagga om vara planer. Vi gar inte ut ikvall- det blir nog bara lite samkvam med vanner i Camden och sa ska vi se The Long Blondes lajv pa det. Imorgon funderade jag pa att ga och se Love is All spela pa Madame Jo-Jo's, men det kann lite som att ga over an efter vatten, sa vi forlagger nog utgangen till morgondagen istallet.

Jag kan ocksa erkanna att jag ar en semesternazist. Stackars Micke far inte alls den vila han behover. Jag bestammer, dirigerar och gestikulerar, slapar pa honom London runt, in och ut i alla affarer, och vi har absolut ingen tid for triviala saker som mat eller somn! Och bakfylla nar man ar i England? Det gar faktiskt inte. I Sverige ar det okej- men banne mig inte har. Jag drar Micke upp ur sangen varje morgon trots hans hogljudda protester. A andra sidan hamnas han med att tvinga in mig pa horribla saker som Burger King och MacDonald's. Jag ger igen med att tvinga honom att se alla fotbollsmatcher (han havdar att han aldrig tidigare sett tva halvlekar av samma match). Igar sag han nastan hela Englandsmatchen, men forlorade intresset nar inte Victoria Beckham var i bild. Vi kompletterar varandra ratt val.


Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Vi kan bli som ett gammalt gift par. Alla tre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback