Can music save your mortal soul

Sitter och sträcklyssnar mig igenom mina Final Fantasy-plattor kvällen till ära. Om ett par timmar befinner jag mig på Pusterviksteatern för att se honom spela. Ja, och så Merz också då, men det känns bara som en bonus; Final Fantasy är huvudattraktionen.

Owen

Jag föredrar Has a good home framför He poos clouds. Jag gillar det sparsmakade och sköra hos den föregående. Den nya plattan är också vacker, men till skilland mot den första är den bombastisk, pompös och utsmyckad likt ett sultanatpalats. Jag tror jag bara måste vänja mig vid det nya ljudet. Texterna är hursomhelst fina- återkommer med recension av konserten imorgon. Be en stilla bön för att han spelar sin cover på Joanna Newsoms Peach, Plum, Pear.

He's the only friend I have who doesn't do cocaine
We fool around in the service lane
And all the boys I have ever loved have been confidential
Had a violent home and a seedy past so I know it's gonna last

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Oändligt vackert i kylan på Popaganda också!

Postat av: Brewster

Jag föredrar inomhusspelningar!

2006-05-26 @ 20:50:21
URL: http://brewster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback